Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü ile Aksugür ailesi tarafından düzenli aralıklarla organize edilen ve bu yıl Aksugür ailesinin sponsorluğunu üstlendiği “Uluslararası Nurten Aksugür En iyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması”nın beşincisi gerçekleştirildi. Söz konusu yarışmaya katılan projeler geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen jüri toplantısında değerlendirildi. Yarışmaya 9 farklı ülke ve 20 üniversiteden toplam 51 proje katıldı.
DAÜ Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Afet Ç. Coşkun, İç Mimarlık Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Özlem Olgaç Türker, Prof. Dr. Erdal Aksugür, Prof. Dr. Sevinç Kurt, Dr. Elif E. Türkkan, Dr. Eliz Erdenizci ve Pembe Komut'tan oluşan juri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda yarışma birincisi İstanbul Teknik Üniversitesi’nden Simar Güney, ikinci MEF Üniversitesi’nden İrem Özdemir ve üçüncü Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden Görkem Kaya olarak belirlendi.
Yarışmanın organizasyon komite üyelerinden DAÜ Mimarlık Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Guita Farivarsadri ve Dr. Eliz Erdenizci organizasyonun başarıyla gerçekleştirilmesinde emeği geçenlere teşekkürlerini ileterek, yarışmaya dünyanın dört bir yanından katılım sağlanmasının kendileri için önemli bir başarı olduğunu vurguladı.
DAÜ Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Afet Ç. Coşkun düzenlenen uluslararası yarışmanın İç Mimarlık öğrencilerini teşvik etmenin yanı sıra onlara kendilerini özgürce ifade edebilecekleri bir platform sunduğunu belirterek, DAÜ olarak böyle prestijli bir organizasyonu düzenlemekten büyük mutluluk duyduklarını ifade etti. Doç. Dr. Coşkun, Yarışmanın, öğrencilerin yaratıcı potansiyellerini ortaya çıkarmalarına ve tasarım alanındaki yenilikçi düşüncelerini paylaşmalarına olanak tanıdığını vurguladı.
Söz konusu yarışma, 23 Temmuz 2012'de vefat eden, DAÜ İç Mimarlık Bölümü’nün kurucusu ve 1997-2001 yılları arasında DAÜ İç Mimarlık Bölüm Başkanı olarak görev yapan Prof. Dr. Nurten Aksugür anısına düzenlenmekte ve İç Mimarlık öğrencilerine tasarımın kavramsal boyutunun önemini vurgulamak, çeşitli bireysel sunum yöntemleri aracılığıyla etkili iletişim kurmalarını sağlamak amacıyla düzenlenmektedir.